Janis Keune (Janis Käune)
Technical Application Engineer, Dear Reality

6.12.2022 | 13:30 – 14:30 | video poziv
Janis je Technical Application Engineer za Dear Reality, kompaniju koja je pod okriljem kompanije Sennheiser od 2018. godine.
Dear Reality deluje u oblasti „unosnih audio kontrolera“ (immersive audio controllers), binauralizacije, Ambisonics-a i višekanalnih enkodera sa virtualizacijom okružujućih prostora. Konkretno, razvijaju plaginove za upotrebu u muzici i dizajnu zvuka, i to u kategorijama: Spatializer, Monitoring, Reverb i Controller & Interactive.
Jedna od Sennheiser-ovih vertikala koje se bave virtuelizacijom zvuka je i AMBEO, sa kojim smo se susreli tokom Audio Foruma 2021 zahvaljujući prezenteru Johanesu Karesu.
Na Audio Forumu 2022, u sistemu od 26 bežičnih slušalica, Janis nam je puštao primere implementacije Dear Reality softverskih rešenja, kako bismo iz prve ruke razumeli šta je tačno ono što njihova tehnologija pokušava da postigne.
Dimitrije Cvetković
Head of Audio, Mad Head Games

6.12.2022 | 15:00 – 16:30 | na licu mesta
Uzbudljiva putanja razvoja kompanije Mad Head Games učinila je da se dizajn zvuka u kompaniji razvije od „one-man-show“-a do departmana koji zaključno sa 2022. godinom broji čak petoro ljudi. Dimitrijeva uloga u tome bila je presudna – suosnivač je čitavog audio departmana u kompaniji, omogućivši (tada) mladim i talentovanim dizajnerima zvuka ulaz u dizajn zvuka za video igre.
Dimitrije je više od jedne decenije radio kao muzički izvođač, autor i producent. Završio je studije na Katedri za snimanje i dizajn zvuka Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu, a u međuvremenu je otpočeo karijeru dizajnera zvuka za video igre i, vremenom, razvoj čitavog audio departmana u kompaniji Mad Head Games.
Na Audio Forumu 2022, Dimitrije je do detalja predstavio proces rada na dizajnu muzike za igru „Scars Above“ na kojoj je radio nekoliko godina, a koja je objavljena 28.2.2023. godine za PC i konzole.
Martin Stig Andersen
Kompozitor i dizajner zvuka za video igre (LIMBO, INSIDE, Wolfenstein ll: The New Colossus, Back 4 Blood , Control)

6.12.2022 | 17:00 – 18:30 | video poziv
Martin je poznat po muzici i zvuku za čuvene naslove LIMBO, INSIDE, Wolfenstein ll: The New Colossus, Back 4 Blood i Control. Održao je Q&A sesiju na Audio Forumu 2022, kada je publika najzad mogla da postavi pitanja koja su se sasvim sigurno gomilala još od vremena naslova LIMBO.
Sasvim slučajan susret sa Martinom na Reboot Develop Blue 2022 konferenciji u Dubrovniku odveo je pravcu uključivanja Martina u predavačku postavu Audio Foruma 2022. U međuvremenu, interesantno je to da je vest o njegovom gostovanju izazivala veliko uzbuđenje u zajednici jednom kada bi se naveli radovi koje ima iza sebe. Sve video igre iz njegovog portfolija zauzumaju značajna mesta u istoriji video igara, zbog čega je Martinovo gostovanje nadaleko odjeknulo.
U krajnje jedinstvenom, samo njemu svojstvenom smirenom i promišljenom stilu, Martin nas je kroz pitanja i odgovore upoznao sa svojom karijerom u video igrama koja je zaključno sa 2022. trajala svega oko deset godina. Od korišćenja ljudske lobanje kao rezonatora do rada sa golišavim performans artistima za „The Huddle“ iz igre INSIDE, Martinov stvaralački proces je publici Audio Foruma sigurno otvorio mnoge teme za razmišljanje.
Majkl Brauer (Michael Brauer)
Gremijevac | Mikser muzike u Electric Lady Studio B (New York, NY)

6.12.2022 | 19:30 – 21:00 | video poziv
Teško je reći – Da li ćemo pamtiti Majklovo predavanje po tome što nas je do suza nasmejao ili po retko bogatom i dugovečnom portfoliju?
Majkl se uključion preko video poziva, iz svog studija „Electric Lady“, u kome poseduje neviđenu kolekciju “vintage” procesora. Aa temom “O miksovanju muzike za najveće svetske produkcije”, pričao je o događajima tokom svoje tridesetogodišnje karijere, kad je Majkl sarađivao sa najpopularnijim izvođačima u različitim žanrovima, od Rolling Stones-a do Coldplay-a. Sedmostruki je dobitnik Gremija, dugo poštovan zbog zvučnog pristupa koji on naziva „BRAUERIZE“!
Grammy nagrade:
- Angélique Kidjo – Sings (Best World Music Album) 2016
- Angélique Kidjo – Eve (Best World Music Album) 2015
- Calle 13 – Multi Viral (Best Latin Rock, Alternative Or Urban Album) 2015
- John Mayer – Battle Studies (Best Engineered Album, Non-Classical) 2011
- Coldplay – Viva la Vida or Death and All His Friends (Best Rock Album) 2009
- John Mayer – Continuum (Best Pop Vocal Album) 2007
- Coldplay – Parachutes (Best Alternative Music Performance) 2000
Majkl je ubedljivi favorit Audio Foruma 2022 koji je neočekivanom duhovitošću više puta glasno i ubedljivo poentirao šta je ono što vas čini najboljim u poslu. Na pitanje „Zašto niste postali muzički producent?“ odgovorio je krajnje jednostavno – „Because I suck at it.“
Srđan Mitrić
Pravnik, SOKOJ

7.12.2022 | 15:00 – 16:30 | na licu mesta
Srđan je diplomirani pravnik, specijalista u oblasti prava intelektualne svojine, konkretno – autorskog prava. Izbor karijere i usmerenja desio se usled velike ljubavi prema stvaranju, prevashodno muzici, što ga čini retkim primerkom pravnika usko profilisanog za pitanja prava nad onime što ljudski um proizvede tokom svog rada.
Proveo je godine u izdavačkoj kući Mascom kao advokat i pravnik, gde je u saradnji sa mnogim stvaraocima sa područja Republike Srbije radio na stalnom obogaćivanju domaćeg muzičkog kataloga. Tokom Audio Foruma 2022 vršio je funkciju pravnika u SOKOJ-u.
Srđan se često pojavljuje na Audio Forum konferenciji iz jednostavnog razloga – zato što još uvek nije u našoj kulturi da se prilikom stvaranja razmišlja o onome što nam se ne sviđa, što ne volimo ili što nas „smara“. Stoga, publika bi prišla Srđanovom predavanju bez mnogo očekivanja, a zatim bismo imali poteškoća da ga bezbedno izvedemo iz zgrade od silne navale veoma kvalitetnih pitanja.
Naravno, Srđan ne daje pravne savete na Audio Forumu, ali pruža informacije od izuzetnog značaja svima koji su makar jednom u životu otpevušili melodiju koja im je iz čista mira pala na pamet.
Džesi Kenon (Jesse Cannon)
Muzički producent, jutjuber i pisac

7.12.2022 | 17:00 – 18:30 | video poziv
Kaže za sebe da je zaluđenik za muzičkim marketingom. Autor je knjiga „Processing Creativity: The Tools, Practices And Habits Used To Make Music You’re Happy With“ i „Get More Fans: The DIY Guide To The New Music Business“. Džesi je na Audio Forumu 2022 pričao o tome kako promovisati svoj muzički projekat, kako muzički biznis zapravo funkcioniše i kako napredovati u stvaranju baze obožavalaca.
Producent je i voditelj brojnih podkasta, a takođe i dokumentarnog serijala „Atlantic Records Inside The Album“ po tome što se bavi analizom kreativnih procesa iza muzičkih dela.
Džesi takođe radi na produkciji muzičkih dela u svom studiju Found Soundation, a ostavio je traga na delima najrazličitijih izvođača, od kojih se izdvajaju: The Cure, Animal Collective, The Menzingers, The Misfits, Limp Bizkit, Basement, The Dillinger Escape Plan, Somos, NOFX, Man Overboard, Leftover Crack, Transit, Morning Glory, Lifetime, Saves The Day. Found Soundation, and has left his mark on the works of a wide variety of artists, including: The Cure, Animal Collective, The Menzingers, The Misfits, Limp Bizkit, Basement, The Dillinger Escape Plan, Somos , NOFX, Man Overboard, Leftover Crack, Transit, Morning Glory, Lifetime, Saves The Day.
Putem svog Youtube kanala "Musformation" uči muzičare kako da povećaju bazu fanova od nule do 10000 i pruža sveobuhvatne savete u vezi sa vođenjem muzičke karijere.
Izrazito šarolik dijapazon Džesijevih aktivnosti možda je najbolje pregledati na njegovom sajtu https://www.jessecannon.com/.
Rendi Tom (Randy Thom)
Academy Award™ winner | Sound Design Director, Skywalker Sound

7.12.2022 | 19:15 – 20:30 | video poziv
Tokom priprema Audio Foruma 2022, Aleksandar Manja i Dejan Pejović su obavili jedan kratak, neproporcionalno uzbudljiv telefonski poziv. Na pitanje „Mogu li dobiti neke detalje o narednom predavaču?“ usledio je Dejanov odgovor: „Šta ima da ti pričam, znaš ga dobro – Rendi Tom!“
Lik i delo Rendija Toma prožima sve obrazovne institucije u čijem se sastavu izučava umetnost i veština dizajna zvuka. Sa temom “O dizajnu zvuka u animiranom filmu”, na Audio Forumu 2022 obratio nam se ovaj “sound guru”, edukator, jedan od najbitnijih dizajnera zvuka sa petnaest nominacija i dva dobijena Oskara – za igrani i animirani film.
Impresivna radna biografija govori sama za sebe, a iz koje treba izdvojiti igrane filmove Apocalypse Now, The Right Stuff, Star Wars, Forrest Gump, The Revenant, ali i animirane Ice Age, How to Train Your Dragon, Rio, Shrek, The Incredibles.
Koliko god da smo vremena odredili za razgovor sa Rendijem – ne bi bilo dovoljno. Ipak, očigledno smo uspeli da u sat i petnaest minuta saznamo iz prve ruke o tome šta su izazovi u radu na animiranom filmu, i to od osobe koja sa zvukom radi još od 1970. godine!
Mirjana Mihajlović
Inženjerka akustike i audiotehnike, Dirigent Acoustics (Beograd)

8.12.2022 | 16:00 – 18:00 | na licu mesta
Mirjana je inženjerka akustike i audiotehnike, takođe i Chief System Architect u kompaniji Dirigent Acoustics. Sa prethodno završenim Elektrotehničkim fakultetom, a pre raznih privatnih angažmana, radila je više od 10 godina za Radio televiziju Srbije kao operaterka, inženjerka i projektantkinja audio sistema.
Mirjana je na Audio Forumu 2022 vodila radionicu o DANTE protokolu na primeru miksete Stagetec Avatus.
Radna istorija Dirigent Acoustics-a zasniva se na uspešnim projektima mapiranja i ublažavanja buke u javnom prostoru, akustičke obrade raznih enterijera i projektovanja audio sistema u okviru raznih poslovnih jedinica. Neki od primera: Zgrada novog terminala aerodroma Nikola Tesla, Strateško mapiranje buke većih puteva u Srbiji, Barijere za zaštitu od buke na autoputu u blizini bloka 28.